Teix del Ramer

11/11/2014

Aquest passat dissabte dia 8 de novembre vam fer la primera sortida de la temporada. Un grupet de 17 persones ( 10 adults i 7 nens i nenes) ens vam trobar a les 9 del matí a la cooperativa de Capçanes i amb els cotxes vam anar fins a la Fou.

Un cop allí vam iniciar la ruta pel camí del Notari o de Portadeix i vam anar pujant fins arribar a la“Brecha de Rolando” de Capçanes ( observeu i compareu a la fotografia) Des d’allí es deix veure la punteta del Montalt , abans d’arribar al coll trobem l’arbre amb forma de 4, i unes magnífiques vistes del mas del Reme, de la fabrica embotelladora, Llaberia…

Un cop vam tocar pista vam descansar i menjar una miqueta, els petits necessitaven agafar forces. Sense deixar la pista vam arribar al senderó que ens portaria al teix del Ramer. En aquesta zona vam anar trobant bolets i l’Enric ens els va anar presentant a tots ja fossin bons o dolents per menjar. Després de veure la font del Curtet vam arribar al Teix del Ramer, un racó que et deixa sense paraules .

Vam passar una bona estona fent fotografies al teix mil•lenari i gaudint de la seva magnitud. Però calia seguir la ruta, ens esperava una baixada on les culs van tocar molts cops al terra i els petits van fer gairebé d’escaladors. Tota aquesta vall té moltíssima aigua i es poden trobar moltes fonts.
Quan vam arribar al mas d’en Reme vam tenir la gran sort de trobar-nos al noi que cuida la masia i les seves terres, i ens va deixar entrar per visitar-la. Ben bé pel mig de la masia hi passa el camí de ferradura que porta a Llaberia…

Un cop feta la visita vam seguir baixant pel pas del Ramer, vam passar pel costat de la fou i vam arribar a la font de la Mata. D’aquesta font que brolla del terra en surt l’aigua que beuen tots els Tetos.
I per acabar la sortida vam treure tots els bolets del cistell , els vam classificar i vam separar els bons i el dolents ( per menjar).

Una sortida GENIAL. Perfecta per fer amb nens i on es poden descobrir raconets plens de màgia.
Moltíssimes gràcies a l’Enric Grosche per compartir les seves aficions! Petits i grans vam passar una matí per la muntanya fantàstic.

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.