Cursa de muntanya Pujada a la Foradada, memorial Joan Aloy

05/03/2015

Diumenge 1 de Març va tenir lloc la 5a. prova del Circuit de curses de muntanya de les Terres de l’Ebre. El Raül i Jo ens vam desplaçar a Sant Carlos de la Ràpita per participar a la VII Pujada a la Foradada, Memorial Joan Aloy.

El track de la Cursa prometia una jornada molt ràpida, ja que dibuixava de forma molt clara una piràmide, pujada fins al km. 16 i després….. gassssss! Però encaràvem la cursa de forma molt diferent, per una banda el Raül havia passat molt mala nit (febra) i mentre es canviava de roba es va enganxar de l’esquena (començava de forma pletòrica la jornada) i per altra banda, em trobava molt bé fisicament i mentalment estava amb molta moral després de la Cursa anterior a Miravet.

L’inici de la Cursa va ser davant de la zona esportiva de la Ràpita i just començar ens vam enfilar cap amunt, fins arribar al Mirador de la Guardiola (km. 1’5),on vam gaudir d’unes bones vistes de la població i del Delta. Però sense tenir temps a entrar en calor,començà la 1a. pujada forta per la Cova del Tendo, on la cursa es va seccionar (km. 4’5). Continuem pujant fins arribar a la Mola del Margalló, on ens donà un petit descans amb una baixada d’uns 100 mtrs., però acte seguit….continuem pujant, deixant a la nostra dreta la Badia dels Alfacs. Una vegada superada la pujada vam endinsar-nos en un tram de sender molt tècnic i perillós, degut a les pedres en punta del terra (km.7). Vam arribar a la Bassa de la Galla i després de vorejar-la ens esperava una ascenció d’uns 2 kms., en aquest punt ens trobàvem a 590 mtrs. d’alçada, baixem i tornem de seguida a pujar per l’Avenc del Revolcador, i després de pujar i pujar.. fem cim a la Foradada (684 mtres.) on vam gaudir un altre cop d’unes vistes privilegiades i des d’aquest punt (km.12’5) fins a la línia d’arribada…. “tonto” l’últim! Va començar un descens molt ràpid i tècnic, apte per als més valents.

Dades tècniques:

Distància: 21 kms.
Desnivell Positiu: 1000 mtres.
Alçada mínima: 19 mtres.
Alçada màxima: 682 mtres.

Cal resaltar que el Raül va fer una cursa molt bona sobreposant-se a les dificultats. El C.E.P. va quedar ben representat!
Fins la setmana vinent a Xerta, a la Cursa de les Fonts, on el C.E.P. estarà representat a la cursa de diumenge pel Vicenç i Jo; i pel Raül a la Ultra (3 curses en 3 dies).

Salut i cames!

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.