Cursa del Biberons

17/11/2014

Diumenge dia 9 de novembre, i ha una cursa de finalitzar el circuit de curses de muntanya de les terres de l’Ebre, en la població del Pinell de Brai van organitzar una nova proposta per l’any vinent, la 1a Cursa dels Biberons. Un recorregut de 21km per la serra de cavalls i la serra de Pàndols, que es presentava força corredor, amb 930m de desnivell acumulat.
Es presenta un dia plujós, però el Raül Garcia, el Jose Latorre i jo ens dirigim cap aquesta població, per afrontar aquest circuit que s’ha programat per les muntanyes on molts nens de la Quinta del Biberó van lluitar en la dura Batalla de l’Ebre, fet que dona nom a aquesta cursa.
Abans d’iniciar la cursa, ens concentren a tots els corredors a l’interior de la Cooperativa Agrícola, coneguda com la catedral del vi, i ens dirigeixen cap a la porta principal. Toquen les 9 del matí, i un diable amb una carretilla ens dona la sortida. Sortim de l’edifici i ens dirigim cap a l’antic camí de Gandesa, que ens allunya de la població, però no tardem molta estona en agafar un sender pedregós. Ens comença a ploure, i les pedres es converteixen en gel. Comencem la primera pujada plens d’energia, però conservant forces, i poc a poc la pujada es fa mes dura, fins que arribem a la part alta, on varem trobar una fortificació de la gerra civil i ens varem poder recuperar de l’esforç. Però el circuit continua, i ens fan baixar per una zona pedregosa i molt tècnica, on ens varem tenir que ajudar d’una cadena per poder arribar a la zona baixa.
Una vegada finalitza el descens, ens dirigim per un barranc fins arribar a la dura pujada que ens dirigeix cap a un punt de vista, utilitzat en la guerra civil. El temps no canvia, i una vegada en la zona alta, el vent es suma al temps plujós, però igualment les impressionants vistes de la zona ens deixen meravellats. El recorregut ens porta per zones planes i corredores, però també per zones rocoses i bastant tècniques, on només els mes valents poden mantenir el ritme. Arribem al punt mes alt, Punta Alta (705m), i a partir de llavors iniciem un descens per senders i camins bastant corredors. La part mes dura de la cursa ja ha passat.
Ens trobem a meitat cursa, i ens dirigim cap a l’ermita de Santa Magdalena. Una vegada passem per aquest punt, ja nomes ens queden menys de 10km per camins amples i senders ràpids, fins la població del Pinell, però l’esforç realitzat en la primera part del recorregut ens passa factura. A pocs quilòmetres de meta, visualitzem la població, però ens dirigeixen per un barranc i la perdem de vista, fins que veiem que hem arribat a la zona mes baixa del Pinell. Ja hi som, META!!!!
Una gran cursa, corredora pels atletes més experimentats, però amb un inici duret. Varem gaudir molt del recorregut, tot i el temps que varem tenir.
Moltes gràcies i l’organització per la feina feta, fins l’any vinent!!

Joan Carles Barceló

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.