Correm pel Montsant

13/01/2016

SORTIDA MONTSANT CEP
Diumenge 20 de Desembre , 2 quarts de set del matí , som a la Font Vella dos cotxes disposats a iniciar el primer episodi de la sortida d’avui i es que hem de deixar un cotxe a la Morera del Montsant per poder fer avituallament a 25 quilometres de la sortida prevista , que serà des de la Vilella Alta. Allí ja intuïm que la boira ens acompanyarà durant el dia .
Tornem amb un dels cotxes cap a la Vilella Alta , allí ens trobem amb uns quants membres més del club , en total som 13 de colla , un grupet que fa goig .
Sortim de la Vilella Alta a 3 quarts de vuit, el dia encara no clareja però poc li falta . Ben aviat comencem a pujar pel grau de la Vilellla Alta , al cap damunt ens trobem amb la boira que ens anirà acompanyant a les parts altes del recorregut .
Passem pel pont de Cavaloca , en direcció a la primera i única població que veure’m fins a La Morera, es tracta de Cabacés , d’allí enfilem una pista asfaltada que ens durà fins a l’ermita de la Foia on toca fer una paradeta per reposar forces i carregar una mica d’aigua.
Ja ens trobem al bell mig del Parc Natural del Montsant , enfilem uns corriols boscosos que ens porten fins a l’ermita de St Salvador, som al quilòmetre 16 de la sortida , reposem líquids i avant , ara toca la pujada més forta del recorregut , la que ens durà fins al cap damunt de la Serra Major, vora La Cogulla a 1062 metres d’alçada , ara toca planejar per la Serra Major durant una bona estona , acompanyats d’una boira força espesa, la roba no sobra , fa un ambient ben fresquet .
El passeig per la Serra Major ens porta pels llocs típics, el Pi del Cugat i el Piló dels Senyalets , aquí si que estem al punt més alt de la travessa , a 1107 m d’alçada, Ja estem a prop de la Grallera , a partir d’aquí toca baixar , passem per l’arbre que van plantar per al nostre amic i company de club , l’ Àngel Soldevila, i arribem a l’avituallament .
La intenció es que la majoria dels integrants del grup anessin fins la Vilella Alta però al final per consens es decideix fer parada i fonda , abans però toca emplenar una mica la panxa , podem veure fins i tot una estona de la final del Mundialet , fins i tot podem cantar un gol , ,el tercer, de Luís Suàrez , tot seguit el cotxe que teníem a La Morera ens portarà a recollir els vehicles aparcats a la Cooperativa de la Vilella Alta.
En definitiva , bona sortida , amb tranquil·litat i a gaudir del paisatge del Parc Natural de la nostra comarca , una sortida per fer club i per veure alguns dels paratges que tenim a la vora de casa.

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.