Cursa de les Ermites (Ulldemolins)

17/11/2014

Aquest diumenge es va celebrar l’última cursa de muntanya del circuit trailSeries Costa Daurada 2014 a la població d’Ulldemolins, la trailSeries les Ermites. Es van organitzar dos circuits per l’espectacular paisatge del Montsant, un de 11,6km i un altre de 22,5km.
Vaig arribar a l’ermita de St. Antoni a les 9 i mitja del matí, lloc on es trobava la sortida de les dos curses. La sorpresa meva va ser trobar-me amb l’Albert Ferré i el Miquel Ferré, amics del poble i companys del club, entre d’altres corredors coneguts. Tots tres varem córrer el circuit curt.
A les 10 del matí es va donar el tret de sortida al recorregut llarg, i 10 minuts després varem sortir els corredors de la cursa de 11,6Km. Vaig sortir fort, per intentar no perdre de vista els corredors mes ràpids, però els primers 3 km es van disputar per una pista molt ràpida, amb curtes pujades i baixades, i els primers classificats sem van escapar. Després ens van fer pujar per un sender direcció la part alta de la serra del Montsant, començava la part dura del circuit. Vaig iniciar l’ascens a un bon ritme, però poc a poc m’anava trobant corredors de la cursa llarga, i fins que no els podia avançar amb seguretat, tenia que baixar el ritme i esprintar en alguns punts, fet que hem va passar factura, però el terreny es perillós i tots els corredors tenim que gaudir de la cursa. Al final de la pujada varem fer cap a l’ermita de la Mare de Deu del Montsant, on es trobava el primer control de pas i el primer avituallament, a part del final del tram mes dur. Llavors ens van fer anar per un camí que ens portava per la part alta de la serra, començava la part divertida del circuit. Un seguit de pujades i baixades per zones pedregoses i camins arenosos, amb unes impressionants vistes a dreta i esquerra del meravellós paisatge del Priorat. Vaig tornar a recuperar el ritme, i com mes amunt ja no podíem pujar, poc a poc el vaig anar augmentant. Com tot el que es puja, es te que tornar a baixar, al arribar al quilòmetre 8 (aproximadament) començava el tram de baixada. Un sender pedregós i ràpid, on els corredors mes valents varem gaudir d’un descens molt divertit. Com ja eren els últims quilòmetres de la cursa, tot i saber que baixar ràpid també cansa, em vaig deixar anar, i en aquells moments et sents lliure, es una lluita continua amb el paranys que et posa la muntanya (zones pedregoses, roques altes, branques d’arbres, etc…), que quant arribes a la part de baix, t’ompli de felicitat, per que as vençut a la muntanya, però tornaries enrere per poder tornar a iniciar la lluita.
Al arribar a baix de tot, varem fer cap al camí per on varem iniciar la cursa. Ja només quedava 1Km de pista per arribar a meta. Vaig finalitzar en 7a posició amb un temps de 1 hora i 10 minuts. Conclusió, un circuit força divertit, no molt dur (res a veure amb el circuit de les terres de l’Ebre), però que hem gaudit.

Joan Carles Barceló

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.