Caminada Muntanyes de Prades.

17/12/2014

Ens trobem al poble de l’Albiol per començar l’excursió a quarts de nou del matí. El dia comença amb poc fred i una mica d’humitat. Som nou excursionistes i un ca. Sortim direcció al Grau de l’Estelada, pel qual pugem rodejats de bosc de boixos, i ens porta al camí de la Serra del Pou, el seguim fins a trobar el toll que li dona el nom. Un bassal que hi ha aigua. Continuem cap al Grau del Malpàs, el camí es torna sendera, i ens disposem a esmorzar, contemplant els imponents contraforts de les parets de Mont-ral. Anem baixant i arribem al Riu Glorieta, el qual passem sense dificultats. Bonic lloc, amb toll amb força aigua i cascada inclosa, quedem meravellats!!
Ara toca pujar, i de valent per arribar a Mont-ral. Ens treiem roba, doncs ja sobra i passem el grau, és estret. Hi ha una escala de fusta. Ens ho passem d’alló més bé. Ja a Mont-ral, creuem tot el poble, i per la pista que va a Farena, agafem una sendera una mica tapada per arribar al millor lloc, El kaos de Blocs. El seu nom ja ho diu, una zona plena d’avencs i amb una vegetació espectacular, com ara Teixos i molses que ens deixa bocabadats.
Sortim per anar a trobar les tres Foradades, les quals visitem i passem per sota. A la segona hi fem el dinar, fa bon sol, i si està força bé.
Tot seguit seguim una sendera que ens porta a fer el Grau de l’Abellera.
Pugem per ell, i volem trobar la Cova de la Bruixa, que ens surt al mapa. No la trobem. Hi haurem de tornar amb més temps i paciència. Arribem a la pista dels Motllats i la continuem cap a La Mussara. En sortir a la carretera agafem el GR, que ens porta directes a l’ Albiol, on tenim els vehicles. Hem arribat que és gairebé fosc. L’excursió ha estat fantàstica, uns quants quilòmetres , amb desnivell, un bon grup de gent i paisatge de tardor al 100%.
Ara a per la propera, espero que els que no heu vingut, us hagi fet dentetes. Ja ho sabeu…

Fins aviat!!!

Raül Serra

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.