SERRA DE CARDÓ

25/01/2016

Excursió a La Serra de Cardó
(23/Gener/2016)

Deixant per un moment la Serra de Llaberia i El Montsant, aquesta vegada ens vam proposar anar a conèixer la Serra de Cardó, a la Ribera d’Ebre.
Som un grup format de setze excursionistes i comencem la sortida des del Santuari de Cardó. Direcció a l’Ermita de la Santíssima Trinitat, la qual passem, seguim un senderó en direcció al Coll de Cosp, passant per un altra ermita, aquesta en ruïnes la de Sant Àngel.
Arribant al coll, fem una parada i ens desviem per un estret corriol que ens porta a la Cova Lluminosa. Un indret increïble, la cova està tota en marjada, quin treball, ens deixa a tots bocabadats.
Tornem pel mateix lloc, cap al coll i seguim camí cap a la Font del Teix, el nom ja ho diu, el lloc és ple de teixos monumentals, indret d’alt valor natural. Esmorzem prop del refugi, aquest és lliure i està en molt bon estat. Continuem la caminada, guanyant alçada per arribar a la cresta pujant per l’Escaleta. Anem crestejant en direcció a Xàquera (Creu de Santos). El camí és àrid i pedregós, al nostre voltant s’alcen pins força alts, alguns tocats per les flames. Apreciem l’efecte devastador dels incendis que han assolat aquesta serra al llarg del temps.
Arriben a la Creu de Santos (942 m.), lloc d’alçada emblemàtic. Les vistes són espectaculars, es veu mitja província. Reposem, la pujada ha estat dura i tornem per on hem arribat per anar a buscar un lloc força curiós, La Cassola del Diable, un bosc mixt, pins i alzines i molts arbustos com ara el marfull. Baixant per ell, ens desviem per anar a veure El Mirador dels Martells, lloc de formacions calcàries molt espectaculars i amb bones vistes de la vall.
Seguim camí, i ens desviem per anar a veure La Foradada, espectacular com podreu veure a les fotografies. Dinem a l’Ermita de Sant Roc, amb una font d’aigua ven fresca, i amb la companyia d’un petit pit-roig. Seguint avall, passem dues ermites més, la de Sant Josep i la de Sant Elies.

Ja ho veieu, acabem molt satisfets i ja pensem a tornar-hi. Em deixat moltes coses per visitar, i amb el meu amic Jesús, encara sense haver acabat l’excursió, ja planegem un altra sortida per aquesta Serra.

Us convido que ens acompanyeu…

Fins aviat!!!

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.