Cursa dels 4 termes, Montroig.

15/02/2015

Bé som diumenge al matí , i el Jordi i l’Armand ens hem llevat amb la intenció de fer una nova cursa , aquest cop a la comarca veïna del Baix Camp, així doncs cap a Montroig falta gent , a Falset fa fred però d’entrada sembla que tindrem un bon dia per córrer , però quan enfilem la carretera de Riudoms ja ensumem que de plàcid res , ja que el vent comença a fer acte de presència . I efectivament un cop al lloc de sortida tot apunta que el fred i sobretot el vent ens acompanyaran en els 25 Km que tenim per davant .

Sortim de ben avall, tot just 89 m per damunt del nivell del mar , i sabem que en un parell de punts de la cursa passarem a 500 m d’alçada , aquests punts seran els que ens recordaran , a més del vent , que fa quatre dies que va nevar a les nostres contrades.
Així que ben aviat ens enfilem per la muntanya d’entrada protegits del vent , tot i que en alguns punt ja es va deixant notar , i ja al voltant del quilometre vuit comencem a veure la neu gelada que poc a poc va cobrint el senderó que ens durà dalt de la muntanya blanca , punt més alt del nostre recorregut, aquí unes cordes ens permetran estalviar-nos alguna relliscada , i com tot el que puja baixa , ens endinsarem pla de l’Avenc , una zona boscosa que a través de pistes i senderons ens tornaran a dur ben avall fins al Pla de la Serena i el barranc de Porqueroles , i com si fos una muntanya russa el recorregut farà que ens enfilem de nou a la muntanya blanca per la seva vessant sud, on el vent ens recordarà que estem a una de les zones més ventoses del nostre país, i ara torna a tocar baixar pel mateix senderó amb neu i gel per on haviem baixat abans , aquí si que caldrà anar amb compte per no relliscar , tot just són 300 metres mal comptats, si hi són , un cop passada la zona gelada el senderó ens durà molt a prop de on hem passat al principi de la cursa, just al primer avituallament .
Som al km 16 , i sembla que encara tenim per davant dos pujadetes , que pesant com pesen les cames se’ns faran feixugues, les rampes comencen a treure el nas i avisen de que ja no anem tan frescos, i ben aviat enfilem el penúltim obstacle de la cursa , l’Areny, el senderó molt bonic tant de pujada com de baixada, no ens en adonem i ja baixem , però ben aviat tenim una roca al davant que ens tornarà a fer anar cap amunt , aquí les cordes que trobem al camí ens permeten anar pujant per una roca argilosa que recorda força a St Gregori , tot just som darrere de la Mare de Déu de la Roca , després baixem una escalinata treballada en la pedra que ens dura a la vora de l’ermita , ja som al km 21 de la cursa , això ens fa pensar que el recorregut será una mica més llarg del que teniem en ment.
Ara si que toca baixar , una baixada per barrancs i rieres que ens duran novament al lloc de sortida després d’haver patit el vent i el fred però també d’haver gaudit d’un tast del que podem trobar pels termes de Montroig , Pratdip,Colldejou i Vilanova d’Escornalbou .
També cal que fem esment de la cursa curta , i és que en aquest cas el nostre club també vam tenir representació i es que el Joan Carles i l’Aitor, acompanyants del Jordi Muntané van participar a la mateixa, una cursa que copia la cursa llarga estalviant-se això si els punts més alts de la mateixa.
Tots plegats després del cansament i el fred vam agrair , i molt , el got de caldo calent i la llonganissa que vam poder menjar a l’arribada.

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.