MARXA DELS DIPS 2015

03/06/2015

CRONICA DE LA MARXA DELS DIPS 2015
Aquest dissabte passat es va realitzar la marxa dels Dips a Pratdip, Organitzat pel Club Excursionista Reddis.
Marxa de 58 km i 3150 m de desnivell positiu, amb 2 representants del CEP el Josep Mª Just (10h 24 min) i el Jordi Rofes (9h 01 min).
El recorregut estava dividit en tres trams circulars:
– Primera volta Pratdip – Cabrafiga – Pratdip. (9km).
– Segona volta Pratdip – Llaberia – Pratdip pujant per les Crestes de la Seda (ESPECTACULAR) (15 km).
– Tercera volta més llarga Pratdip – Santa Marina – Vandellòs – Mas Remer (Capçanes) – La Fou – Llaberia – Coll del Guix (Colldejou) – Pratdip (34 km), també amb trams molt i molt bonics.
Aquesta vegada tocava fer una bona matinada (4 h del matí), ja que la marxa sortia a les 6 del matí.
Així que, a les 6 en punt es va donar el tret de sortida. Van sortir uns quants com a coets, però en general la gent va sortir tranquil•la, suposo que es notava el fet que era una marxa, i hi ha molts participants que van a caminar.
Primer Tram: Pratdip-Cabrafiga-Pratdip 8.5km amb 550 m de D+
Sortia de Pratdip (200 m altitud), direcció mar pel costat del barranc de la Dóvia, inicialment de baixada. Va ser bonic veure com es formava com una serp amb les llums dels frontals.
Després es pujava de forma bastant vertical cap a Les Mugues, crestejant enmig de garrics i pedres fins al capdamunt del Cabrafiga (613 metres d’alçada). Amb unes vistes ESPECTACULARS tan a Mar (Miami, Hospitalet, Cambrils..) com a muntanya (Serra de Llaberia, Muntanya Blanca, Muntanyes de Vandellòs-Tivissa) amb l’afegit de la sortida de Sol, són d’aquelles petites meravelles que et recorden perquè fas aquestes matinades i córrer per aquestes muntanyes.

El tram del Cabrafiga a Pratdip de baixada relativament ràpida.
En general aquest primer tram molt bonic, però també força tècnic amb molta pedra.

Segon tram: Pratdip-Llaberia-Pratdip 15km amb 880 m de D+
Aquest va ser un dels trams més durs i bonics de la cursa, pujava fins al Mont-Redón (altitud 863 m) per les Crestes de la Seda, amb parts on s’havia de grimpar i gairebé escalar, però amb unes vistes espectaculars de la vall de la Dóvia, Pratdip, Serra del Garriol, la vall Serena i amb uns penjats espectaculars… Una vegada arribat al Mont-Redon es planejava per sota la Creu fins trobar el camí que ens portaria a Llaberia.
En arribar a Llaberia (680 m altitud), s’agafava direcció el camí vell de Pratdip que ens portava a través dels Prats del Tossal fins als Cingles de la Brancana, on es baixava pel Portal del Carreter amb cordes fins davall del Cingle, i es planejava una estona per davall del cingle fins el descens fins a poble de Pratdip.

Tercer tram: Pratdip-Santa Marina-Vandellòs 9.5km amb 500 m de D+
Compartia 1 km amb la primera volta pel costat del barranc, per després començar a pujar la Serra de Güena pel Coll del Marquès (450 m altitud). Que deu ni do quina pujada feia, curta però intensa. Després ja s’agafava un camí que baixava fins l’ermita de Santa Marina.
D’aquí ja es dirigía cap a Vandellòs, havent de pujar pel coll de Santa Marina (500 m altitud). Després tot baixada fins a Vandellòs (270 m altitud).

Quart tram: Vandellòs – Mas Remer (Capçanes) 8.4km amb 380 m de D+
Aquest tram possiblement sigui el menys bonic de la marxa, amb un km o més asfaltat, per anar a buscar el barranc de Remullà i Barranc del Portadeix. I d’allí per camí a Mas Remer(400 m altitud).

Cinquè tram: Mas Remer – Fou (Capçanes)-Llaberia 5km amb 470 m de D+
En sortir de Mas d’en Remer, ja per sendera per dins al bosc baixava fins la Fou (300 m altitud), per agafar el GR que puja els cingles de Tortó de forma bastant vertical. Una vegada superat els cingles ja pujadeta més suau fins al poble de Llaberia (680 m altitud).

Sisè tram: Llaberia – Coll del Guix (Colldejou)-Pratdip 12km amb 350 m de D+
La sortida de Llaberia es dirigia cap al Portell (790 m altitud). Amb unes primeres pujades curtes però intenses. La baixada del Portell pels revolts força ràpida, sobretot la part més baixa i amb menys pedra fins a la Font de l’Abellar, i d’aquí per camí amb lleugera pujada fins al Coll del Guix (630 m altitud),.
A partir del Coll del Guix i fins agafar el camí vell de Colldejou a Pratdip, es planejava pels bullidors (sota la serra de Llaberia) per camí.
El camí de Pratdip, amb moltes zona sota bosc (per sort) i també amb vistes boniques, però amb molta pedra. Per arribar a ja a Pratdip (200 m altitud).
Salut, cames i muntanya.

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.