VI Cursa del Vent

17/06/2015

Diumenge  24 de Maig va tenir lloc al municipi dels Reguers la 11a. Cursa de Muntanya del Circuit de les Terres de l’Ebre: La 6a. Cursa del Vent! Cursa especialment dura per la climatologia (alta temperatura) i per l’orografia ja més que coneguda i patida: els Ports!

A les 9 del matí es va donar la sortida de la cursa des de la zona esportiva, que el Vicenç i Jo no ens volíem perdre, on de seguida vam baixar per un barranc replet de pedres i on vam planejar durant un parell de kms. fins arribar a la 1a. pujada dura de la Cova del Paulino que ens va portar fins a la bassa dels Gànduls (1a. pujada soferta de les 3 que patiriem durant la Cursa). Un cop allí, vam pujar fins al Farrubio (786 mtrs.), el punt més alt, amb una bona baixada fins a la Font d’Ordina i una petita pujada fins el Racó del Nen, llavors vam encarar una baixada fins arribar a l’antic camí dels Bandejats, un cop allí, vam tornar a pujar fins la Bassa dels Gànduls pel barranc de les Cames Seques i des d’allí es va iniciar una baixada prou tècnica per una tartera  fins arribar a la pista de la Vall Cervera. Allí ens vam mentalitzar seriosament de que ens esperava l’última pujada de la Cursa, on es va fer la cronometrada al Penyaflor pel crestall, fins al cim!!! Pujada de les més dures del circuit que va posar a prova a tots els corredors i que per la inmensa majoria… es va fer eterna!!!

Una vegada assolit el cim, vam baixar per la Tossa  i ens vam endinsar pel mateix barranc de l’inici fins arribar als últims 800 mtrs. d’asfalt! On per fí….vam creuar la línia d’arribada!

Cursa difícil d’oblidar per la duresa de la prova i per la típica estampa que tant ens enamora dels Ports!!!

Molt contents per la classificació obtinguda i esperant a la pròxima cita…. la 7a. Duextrem d’Amposta ” lo Coll Llarg”! Fins llavors……. Salut i cames!!!!

Dades tècniques:

Distància: 21’230 kms.
Desnivell Positiu: 1478 mtrs.
Alçada màxima: 786 mtrs. (lo Farrubio)
Alçada mínima: 104 mtrs.

No hi ha cap Comentari

Participa a la conversa

No hi ha cap Comentari!

Sigues el primer en començar una conversa.

Only registered users can comment.